آرشیو آبان ماه 1400

كمك به كسب و كارها در بهبود چرخه مديريت مشتريان

نرم افزار مديريت باشگاه چيست؟ تجزيه و تحليل ويژگي ها و مزايا

۸ بازديد

 

نرم افزار مديريت باشگاه چيست؟

نرم افزار مديريت باشگاه ابزاري است كه به باشگاه ها و انجمن ها كمك مي كند تا كسب و كار خود را مديريت كنند و خدمات مشتريان را افزايش دهند. چنين مشاغلي ممكن است شامل باشگاه هاي ورزشي، باشگاه هاي سلامت، مراكز تناسب اندام و سلامتي و موارد مشابه باشد.

 

اكنون كه با تعريف سيستم باشگاه مشتريان آشنا شديد، بايد در مورد شباهت هاي آن با ابزارهاي مديريت قرار ملاقات نيز اطلاعاتي كسب كنيد. با اين حال، با همراه داشتن ويژگي‌هايي براي مديريت عضويت/سوابق، بازاريابي و تبليغات، گزارش‌دهي، و صورت‌حساب و پرداخت و غيره، فراتر از تسهيل رزرو و زمان‌بندي است. باشگاه يك تجارت است، بنابراين كارايي و بهره وري نام بازي است و صاحبان باشگاه به سيستمي براي ساده كردن وظايف، خودكارسازي فرآيندها و ارائه خدمات با كيفيت به مشتريان نياز دارند. نرم افزار مديريت باشگاه چيست مگر راه حلي براي رفع نيازهاي خاص اين نوع كسب و كار.

 

مراكز تناسب اندام در سال هاي اخير در سرتاسر جهان به صورت قارچ رشد كرده اند كه نشان دهنده روند مداوم و اهميتي است كه مردم براي سلامت و رفاه خود قائل هستند. صنعت تناسب اندام و ورزش يك تجارت بزرگ است و طبق گزارش ها بيش از 100 ميليارد دلار ارزش دارد. بيش از 180000 باشگاه بدنسازي در سراسر جهان وجود دارد كه از 145 ميليون عضو، 84 ميليارد دلار به دست آوردند. بيش از يك سوم جمعيت جهاني اعضاي باشگاه بدنسازي در ايالات متحده است كه در آن 34000 مركز تناسب اندام وجود دارد.

 

در حالي كه چشم انداز صنعت تناسب اندام كه رشد سالانه مستمر در بازار و درآمد را به ثبت رسانده است، خوشايند است، يك واقعيت وحشتناك كشف شده است - ميزان ترك تحصيل در ورزشگاه در هشت هفته اول پس از پيوستن به باشگاه ورزشي حدود 80 درصد است. اين موضوع استفاده از نرم افزار مديريت باشگاه براي حفظ اعضاي خود، گسترش بهترين خدمات و جذب مشتريان بيشتر را براي مالكان باشگاه بسيار مهم مي كند.

 

نرم افزار مديريت باشگاه چه كاري انجام مي دهد؟

نرم افزار مديريت باشگاه چه مي كند؟ نرم افزار مديريت باشگاه با نام هاي مديريت انجمن يا نرم افزار عضويت نيز شناخته مي شود. به اين ترتيب، براي رسيدگي به سوابق و جزئيات عضويت طراحي شده است. داشتن چنين اطلاعاتي ارائه خدمات با كيفيت به اعضا مانند رزرو، قرار ملاقات و زمان بندي را تسهيل مي كند. همچنين صاحبان باشگاه را قادر مي سازد تا به اعضاي وفادار، فعال و طولاني مدت تخفيف، تبليغات و جوايز ارائه دهند.

 

رويكرد مشتري مداري يا مشتري محوري براي همه مشاغل كار مي كند، بيشتر براي مديريت باشگاه، زيرا يك فعاليت خدمات محور است. مالكان باشگاه بايد اطمينان حاصل كنند كه از اعضا مراقبت مي شود و نرم افزار مديريت باشگاه از آن مراقبت مي كند. انجام سلف سرويس، رزرو يا برنامه ريزي خود را از طريق پلتفرم براي اعضا آسان مي كند. همچنين مشكلات مربوط به صورت‌حساب و پرداخت را برطرف مي‌كند، زيرا پلتفرم‌هاي مديريت باشگاه مي‌توانند روش‌هاي پرداخت امن را چه به صورت آنلاين از طريق درگاه‌هاي پرداخت يا از طريق كارت‌هاي اعتباري/دبيت مديريت و پردازش كنند.

 

براي مالك يا كسب‌وكار، علاوه بر پرداخت سريع و ايمن، نرم‌افزار مديريت باشگاه، خودكارسازي كمپين‌هاي بازاريابي، برنامه‌ريزي صاف و مديريت كارآمد داده‌هاي مشتري/مشتري را ممكن مي‌سازد. همچنين امكان ايجاد درس هاي آموزشي يا برنامه هاي تمريني را براي مديريت اهداف سلامتي و ترسيم پيشرفت و بهبود مشتريان فراهم مي كند.

 

در مجموع، نرم افزار مديريت باشگاه به مالك باشگاه كمك مي كند تا بهترين تجربه خدمات مشتري را ارائه دهد. اين به تنهايي نتايج مطلوب بسياري دارد - وفاداري مشتريان را تقويت مي كند و آنها را حفظ مي كند و تبليغات شفاهي در مورد برند و تاسيس شما را تشويق مي كند كه مي تواند منجر به مشتريان جديد بيشتري شود. اين مي تواند تأثير مثبتي بر سود شما داشته باشد كه هدف هر كسب و كاري است.

 

نرم افزار مديريت باشگاه چگونه كار مي كند؟

نرم افزار مديريت باشگاه چگونه كار مي كند؟ نرم افزار مديريت باشگاه امروزي عمدتاً يك راه حل ميزبان ابري است كه از فناوري اينترنت و راحتي اتصال استفاده مي كند. بدون نصب گيج كننده و بدون محدوديت مكان بيشتر مانند استقرار در محل. همه چيز به صورت آنلاين با پورتال وب خود شما انجام و مديريت مي شود. چه يك موسسه واحد يا يك كسب و كار چند مكان داشته باشيد، و صرف نظر از اينكه ده ها مشتري يا صدها مشتري از آنها داريد، نرم افزار مديريت باشگاه داراي ويژگي ها و قابليت هاي مقياس پذير براي مديريت هر نوع عمليات مديريت باشگاه است.

 

در ابتدايي ترين سطح خود، نرم افزار مديريت باشگاه به اين روش كار مي كند.

 

مشتري در وب سايت يا صفحه رسانه هاي اجتماعي شما قرار ملاقات مي گذارد و برنامه ريزي مي كند

مشتري فرم را براي جزئيات اطلاعات در سايت يا صفحه شما پر مي كند

سيستم برنامه زماني را تاييد مي كند و به شما و مشتري اطلاع مي دهد.

اگر تغييرات برنامه يا عدم نمايش وجود داشته باشد، سيستم مشتري را براي تاريخ هاي موجود مجدداً برنامه ريزي مي كند.

سيستم مجدداً به شما و مشتري اطلاع مي دهد و قرار جديد را تأييد مي كند.

مشتري هزينه يا هر هزينه ديگري را به صورت آنلاين پرداخت مي كند و سيستم پرداخت را پردازش مي كند.

مشتري در تاريخ برنامه ريزي شده ظاهر مي شود و كاركنان يا مربي اطلاعاتي در مورد برنامه تمريني مشتري در رايانه لوحي خود دريافت مي كنند.

اگر مجموعه‌اي از برنامه‌ها/قرارها وجود داشته باشد، سيستم تاريخ‌ها را سازماندهي و تقويم مي‌كند، به شما و مشتري اطلاع مي‌دهد، و مجوز چند بازديدي يا ورود را ترتيب مي‌دهد.

موارد فوق فقط فعاليت هاي ظاهري هستند. نرم افزار مديريت باشگاه مي تواند حقوق و دستمزد كاركنان، منابع شركت، پروفايل مشتري، حضور مشتري، گزارش مالي، نقطه فروش، بازاريابي و تبليغات، يادآوري خودكار، پر كردن مجدد خودكار، رديابي ارجاع، رديابي پيشرفت، ذخيره سازي و مديريت متمركز داده ها/اطلاعات، نرم افزار را مديريت كند. ادغام و سازگاري با تلفن همراه، پورتال جامعه، مجوزهاي چند بازديد، ايميل‌هاي چند زبانه اعضا، سيستم ثبت نام و مجموعه‌اي از وظايف و فرآيندهاي عملياتي يا اداري ديگر.

 

نرم افزار مديريت باشگاه چيست؟ همانطور كه مي بينيد، اين ابزار همه كاره و چند وظيفه اي شما براي مديريت عمليات كلوپ خود از انتها به انتها است.

 

مزاياي نرم افزار مديريت باشگاه چيست؟

مزاياي متعددي وجود دارد كه مي توانيد از پياده سازي و ضرورت مديريت باشگاه مشتريان به دست آوريد. در اينجا مهمترين آنها ذكر شده است:

 

فرآيندها را خودكار مي‌كند

ابزارهاي بهره‌وري مانند نرم‌افزار مديريت باشگاه، از قدرت اتوماسيون براي ساده‌سازي و سرعت بخشيدن به كارهاي روتين مانند ورود داده‌ها استفاده مي‌كنند تا در زمان و تلاش براي كاركنان شما صرفه‌جويي كنند و در عين حال خطاها را به حداقل برسانند.

امنيت داده‌هاي پيشرفته

نرم‌افزار مديريت باشگاه، به‌ويژه پلتفرم‌هاي آنلاين، فضاي ذخيره‌سازي ابري امن را براي اطلاعات، سوابق و تراكنش‌هايي مانند جزئيات شخصي و كارت اعتباري اعضا فراهم مي‌كند. ويژگي‌هاي امنيتي پيشرفته براي اطمينان از دسترسي افراد مجاز به اطلاعات محرمانه ارائه شده است.

يكپارچه‌سازي با ساير سيستم‌هاي تجاري

پلتفرم‌هاي مديريت باشگاه امروزي داراي قابليت‌هاي يكپارچه‌سازي قدرتمندي هستند كه با سيستم‌هاي تجاري شخص ثالث، خدمات و برنامه‌هايي كه استفاده مي‌كنيد مانند CRM، دروازه‌هاي پرداخت، رسانه‌هاي اجتماعي، حسابداري، و نرم‌افزارهاي ******** و ارتباطات و بسياري ديگر كار مي‌كنند.

بهبود تجربه مشتري

اعضاي باشگاه مي توانند از پورتال ها و انجمن هاي آنلاين ايجاد شده توسط نرم افزار براي به اشتراك گذاشتن تجربيات خود با ساير كاربران استفاده كنند. جوامع آنلاين حس رفاقت را ايجاد مي كنند كه رضايت، حفظ و وفاداري اعضا را بهبود مي بخشد.

درآمد را افزايش مي دهد

اكثر نرم افزارهاي مديريت باشگاه داراي ويژگي هاي بازاريابي، تبليغاتي و نام تجاري هستند تا به شما كمك كنند تا با اعضاي بالقوه ارتباط برقرار كنيد و همچنين اعضاي موجود را تشويق كنيد تا از امكانات و خدمات شما به طور گسترده تر استفاده كنند.

مزاياي نرم افزار مديريت باشگاه چيست؟

چرا از نرم افزار مديريت باشگاه استفاده كنيم؟ به عبارت ساده، كار را براي شما، مدير، آسان‌تر مي‌كند. مزاياي نرم افزار مديريت باشگاه را مي توان به سه دسته بندي كرد:

 

بهره وري كسب و كار و بهره وري

كاركنان مولدتر و عمليات كارآمدتر، نتايج مورد انتظار وظايف و فرآيندهاي ساده و خودكار است. ديگر هيچ آشفتگي در برنامه ها و قرارهاي ملاقات با هم تداخل ندارند. همه چيز دقيقاً در تقويم شما با اعضايي كه به درستي رزرو شده، برنامه ريزي شده اند و تمرين و ساير نيازهاي آنها از قبل برنامه ريزي شده است، مطابقت دارد. عملكرد كسب و كار تجزيه و تحليل، نظارت و رديابي مي شود. امور مالي و حسابداري از طريق اظهارات و گزارش هاي دقيق بهينه مي شوند. فعاليت هاي كارمند/كاركن، حضور و تكليف در مقابل اعضا و مشتريان مديريت و هماهنگ مي شود. نيازي نيست نگران مديريت خرد همه جزئيات و كارهاي روزمره باشيد زيرا نرم افزار مديريت باشگاه مي تواند از آن ها براي شما مراقبت كند.

سهولت و راحتي مشتري از پيوستن به باشگاه شما، سوار شدن به هواپيما، ورود به محل، برنامه‌ريزي و برنامه‌ريزي يك برنامه تمريني با مربيان باشگاه، و پرداخت هزينه خدمات شما، همه چيز در سمت عضو يا مشتري توسط نرم‌افزار مديريت مشتري تسهيل مي‌شود. . علاوه بر اين، اين نرم افزار مي تواند به شما كمك كند تا براي مشتريان فعال و وفادار، تبليغات و جوايزي ايجاد كنيد و به اعضاي جديد تخفيف بدهيد. راحتي كه به مشتريان ارائه مي‌دهيد، تأثير مثبتي بر مشتريان شما خواهد داشت كه بسيار تأثيرگذار خواهد بود.

امنيت ايمني

نرم افزار مديريت باشگاه آنلاين برخي از دقيق ترين اقدامات را براي محافظت از داده هاي حياتي مشتري و كسب و كار در اختيار شما قرار مي دهد. پروتكل‌هاي امنيتي، رمزگذاري و اقدامات احراز هويت براي جلوگيري از نفوذها و هك‌ها و اطمينان از يكپارچگي اطلاعات حساس مربوط به مشتريان و تراكنش‌هاي شما ارائه مي‌شود.

 

نرم افزار مديريت باشگاه چه ويژگي هايي دارد؟

برخي از ويژگي هاي كليدي نرم افزار مديريت باشگاه به شرح زير است:

 

مديريت عضويت با يك پايگاه داده متمركز اعضا، مي توانيد سوابق اعضا را ويرايش و ذخيره كنيد. به راحتي اطلاعات اعضا را جستجو كنيد. و عضويت ها را ارتقا يا كاهش دهيد.

مديريت رزرو

شما مي توانيد به سرعت اعضا را رزرو كنيد يا يك ليست انتظار براي مقابله با قرارهاي لغو شده ايجاد كنيد.

برنامه ريزي

اين به شما يا كاركنانتان امكان مي‌دهد جلسات و قرارها را رزرو كرده و مجدداً برنامه‌ريزي كنيد، مشتريان را از قرار ملاقات‌هايشان از طريق ايميل مطلع كنيد، يا برنامه‌هايشان را به‌طور خصوصي در رسانه‌هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد.

زمان سنجي كاركنان جدول زماني، تكاليف و برنامه كاري كاركنان، كاركنان پشتيباني، مربيان و مربيان را مديريت و سازماندهي مي كند.

فرايند پرداخت

برخي از نرم‌افزارهاي مديريت باشگاه داراي ويژگي‌هاي پردازش پرداخت داخلي هستند، در حالي كه برخي ديگر با پردازشگرهاي پرداخت و درگاه‌ها ادغام مي‌شوند تا پرداخت‌هاي عضويت را از طريق كارت‌هاي اعتباري، پول نقد، بدهي مستقيم، انتقال سيمي يا فرم آنلاين بپذيرند.

تبليغات و بازاريابي

اين به شما امكان مي‌دهد از طريق برنامه‌هاي وفاداري، مزايا، كارت‌هاي هديه و تخفيف‌ها را به اعضا اعطا كنيد. همچنين مي‌توانيد اعلان‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي، ايميل‌هاي خودكار، و پيام‌هاي متني را براي همه اعضا در مورد پيشنهادها و تبليغاتي كه مي‌توانند از آن استفاده كنند ارسال كنيد.

گزارش نويسي

شما مي توانيد گزارش هاي مفيدي در مورد جزئيات اعضا، فروش ماهانه، موجودي، روند كسب و كار، ارقام مالي يا تجزيه و تحليل عملكرد ايجاد كنيد تا به شما ديدگاهي از تمام جنبه هاي عمليات خود ارائه دهيد.

دسترسي اعضا نرم‌افزار مديريت باشگاه مي‌تواند با دستگاه‌ها و گجت‌هاي تخصصي يا حتي با تلفن هوشمند اعضا ارتباط برقرار كند تا اسكن بيومتريك يا باركد را براي ورود و خروج آنها فعال كند.

انجمن هاي اعضا اعضاي باشگاه شما مي توانند از انجمن ها يا گروه هاي آنلاين براي گفتگو و اشتراك گذاري فايل ها با ساير كاربران استفاده كنند.